Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Trend: České firmy si oblíbily prodej svých pohledávek

Statistické průzkumy ukazují, že každý desátý Čech má dluhy. Podle odborníků je na vině především negativní vývoj na trhu práce, ze kterého vyplývá snížená životní úroveň obyvatel. Ti si pak nemohou dovolit tolik utrácet. Firmy tak vedle úbytku tržeb zaznamenávají i rostoucí počet neplatičů v řadách spotřebitelů a místo toho, aby své podnikatelské aktivity rozvíjely, potýkají se s problémy při vymáhání pohledávek. Stále více firem proto volí možnost jejich prodeje specializovaným firmám.

„V poslední době se na nás čím dál častěji obracejí klienti z řad firem, které chtějí nabídnout své pohledávky k odkupu. Nechce se jim investovat do aparátu na jejich správu a čekat na vymožení peněz, které navíc není zdaleka jisté,“ potvrzuje zvýšenou poptávku po těchto službách Pavel Navrátil, account manager společnosti Debteris, která se zabývá odkupem a následným inkasem pohledávek.
Vzhledem k tomu, že inkaso pohledávek je dlouhodobou investicí a na peníze se často čeká měsíce, nebo i roky, dávají firmy přednost jejich prodeji. Stále méně finančních subjektů, poskytovatelů telekomunikačních služeb nebo městských společností, jako jsou například dopravní podniky, vymáhá peníze vlastními silami.

Firmám se zalíbil jednoduchý postup
Odkup pohledávek je nejrychlejší cesta, jak se alespoň k části penězům dostat. Specializovaná firma na vymáhání pohledávky zhodnotí a nabídku společně s návrhem smlouvy o postoupení zašle zpět. V případě souhlasu dochází k podpisu smlouvy, předání dokumentace a samozřejmě k úhradě.  „Cena se obvykle pohybuje v rozmezí pěti až padesáti procent v závislosti na stáří a bonitě pohledávek. Firma se tak poměrně snadno zbaví starostí s vymáháním svých pohledávek a peníze z prodeje může využít k dalšímu rozvoji,“ dodává Pavel Navrátil s tím, že firma takto odkoupí tisíce pohledávek po celé České republice.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky