Tři české a jedna slovenská banka se dostaly do nominací na ceny Contactless and Mobile Awards, jejichž partnerem je Visa Europe. Ty již po sedmé uděloval evropský portál Contactless Intelligence.
Oceňovány jsou nejlepší produkty v oblasti bezkontaktních technologií, a to z celého světa. Ceny jsou určené pro firmy i obchodníky, kteří udělali velký pokrok v přijímání a akceptaci bezkontaktních a NFC technologií. Udělují se v 11 kategoriích – jako např. v maloobchodě, bezkontaktních platbách, dopravních řešeních, inovacích či infrastruktuře. Speciální cenou je Industry Choice Award, jejíž vítěz se vybírá ze všech finalistů a čtyř speciálních nominovaných porotou.
Tento ročník byl zajímavý svou velkou národnostní rozmanitostí – 52 % nominovaných pocházelo z Evropy (Velké Británie, Německa, Nizozemska nebo právě České republiky či Slovenska) a 48 % pocházelo z jiných regionů světa (USA, Spojených Arabských Emirátů, Brazílie nebo Austrálie).
Jedním z finalistů kategorie Industry Choice Award se stala slovenská VÚB banka za platební nálepku VISA Inspire Wave 2 Pay. Vedle dalších nominovaných v této kategorii, jako byla britská banka Barclays za platební aplikaci Pinglt na převod peněz, turecký mobilní operátor Turkcell za mobilní peněženku nebo NFC aplikace společnosti PetHub pro domácí mazlíčky, byla nominována i Česká spořitelna za bezkontaktní kartu, která vykázala nejvyšší průměrnou útratu na kartu v celém evropském regionu.
“Platit bezkontaktně je u nás už naprostým standardem. Technologii jsme uvedli na tuzemský trh v roce 2011, kdy jsme začali masově vydávat bezkontaktní platební karty a poskytovat obchodníkům platební terminály. Od té doby rostou počty vydaných bezkontaktních karet i transakcí přímo raketovou rychlostí: nyní se blížíme k hranici 2 milionů karet Visa. Jen za první čtvrtletí letošního roku jimi lidé zaplatili přes sedm miliard korun, za celý loňský rok to bylo třináct miliard korun,” řekla Marie Hešnaurová, ředitelka odboru Rozvoj platebních karet České spořitelny. “O vzrůstající oblibě bezkontaktních karet svědčí i to, že Češi měsíčně bezkontaktní kartou utratí nejvíce ve střední Evropě, aktuálně je to něco přes 1 700 korun. Stále častěji také platí bezkontaktně menší nákupy: průměrná částka jedné platby je 500 korun,” doplnila Hešnaurová.
V kategorii Customer Experience se do finále dostala česká Citi Bank za platební nálepku a v kategorii Eco Systems ČSOB za implementaci mobilních platebních terminálů (mPOS).
Regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš k úspěchu lokálních bank dodal: „Je to velký úspěch a povzbuzení pro naše vydavatelské banky. Jsme velmi rádi, že úspěchů dosáhly díky spolupráci s Visa Europe a zaváděním inovací – ať již díky platební nálepce v případě české Citi Bank a slovenské VÚB, nebo mobilním platebním terminálům v případě ČSOB. Rovněž ocenění České spořitelny za nejvyšší průměrný objem útraty poukazuje zřetelně na fakt velmi rychlého osvojení si bezkontaktních plateb spotřebitelem.“