Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

V oblasti úvěrů lidé důvěřují hlavně bankám

Využití úvěru se již stalo běžnou součástí našeho života. Potvrzuje to i průzkum Poštovní spořitelny, který ukázal, že 55 % respondentů považuje úvěr za zcela přirozenou věc. Lidé jsou zároveň opatrnější a zodpovědnější – nechtějí si půjčovat na zbytečné věci a stále nejvíce důvěřují bankám, odepíše než nebankovním institucím. Většina Čechů má s půjčkami své vlastní zkušenosti – podle průzkumu Poštovní spořitelny si 70 % lidí někdy v minulosti vzalo úvěr. Na druhou stranu si ale lidé nechtějí půjčovat na zbytečné věci a celých 80 % dotázaných by si raději něco odepřela, než aby si nadělala zbytečné dluhy.

„V minulosti byli lidé zvyklí půjčovat si třeba i na dovolenou. V souvislosti s ekonomickou recesí se tento postoj mění a lidé si stále více uvědomují, že úvěr by měl sloužit především k pořizování zboží dlouhodobé potřeby,“ připomněl manažer marketingu Poštovní spořitelny Milan Jursík.

Při půjčování preferují dvě třetiny respondentů služby bankovních institucí, jako hlavní důvod uvádějí důvěryhodnost. Mezi dalšími kritérii, která u dotazovaných rozhodují o tom, kde si vezmou půjčkou, jsou samozřejmě výhodnější úroky či výše splátek. „Některé nebankovní společnosti lákají na okamžité půjčky, které však bývají rizikové a kvůli vysokým úrokům také značně nevýhodné. V některých případech se pak půjčky mění až v lichvu. Je vidět, že Češi začínají rozumněji nakládat se svými financemi a spoléhají se na důvěryhodnost a dobré zkušenosti,“ dodal Milan Jursík.

Poštovní spořitelna již několik let spolupracuje s Asociací občanských poraden a spolufinancuje činnost Poradny při finanční tísni, která radí lidem, jak se lze zadlužit odpovědně. Kvůli prevenci pak PS vyvinula Koeficient rozumného zadlužení – speciální kalkulačku, s jejíž pomocí si lze na stránkách www.rozumnezadluzeni.cz jednoduše spočítat míru zadlužení a včas tak předejít problémům.

– red –



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky