Mezi krabicemi s vánočními dárky se pod stromkem stále častěji objevují i obálky s hotovými penězi. Podle telefonického průzkumu společnosti Home Credit bude letos vánoční dárky kupovat 62 % oslovených, 7 % obdaruje blízké pouze penězi a 31 % respondentů dá někomu dárek a někomu peníze.
„Lidé nechtějí své blízké zklamat dárkem, kterým se netrefili do jejich vkusu. Když jim dají peníze, mají záruku, že si za ně obdarovaný pořídí to, co ho opravdu potěší. Vánoční dárek tak ale přestává být pozorností, vytrácí se jeho symbolický význam,“ říká Michal Kozub, analytik Home Creditu.
I na Slovensku je trend podobný. Tři čtvrtiny oslovených letos vyrazí do obchodů a vánoční dárky pořídí, 18 % daruje hotovost a 7 % někomu koupí dárek, jinému věnuje peníze.
– red –