Více než 10 % Čechů platí za telefon přes 1 000 korun měsíčně. Nejobvyklejší částka, kterou připíše na účet mobilním operátorům 41 % Čechů, se pohybuje v rozmezí 200 – 500 korun za měsíc. Stále častěji tak Češi hledají alternativní formy telefonování, které jim alespoň část nákladů uspoří. Jednou z nich je také internetové volání, které aktivně využívá už 36 % Čechů. Vyplývá to z průzkumu obchodního portálu Aukro.cz.
Při telefonování se Češi drží na uzdě, přes 40 % jich platí měsíčně telefonní účty v rozmezí 200 až 500 korun. „Více než desetina dotazovaných však uvedla, že se jejich měsíční náklady za telefon vyšplhají nad tisícovku měsíčně,” přibližuje výsledky průzkumu Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. Shodně pak necelá čtvrtina dotázaných uvedla, že volá měsíčně do 200 korun nebo v rozmezí 500 – 1000 korun.
Zajímavým fenoménem se mezi Čechy stává internetové volání. Díky internetové síti je volání v jejím rámci zdarma, ostatní hovory jsou zpoplatněny mnohem nižší částkou, než hovory z mobilních sítí. Nejznámějším představitelem těchto služeb je například Skype, který podle průzkumu zná 80 % lidí. „Dokonce více než třetina (36 %) dotazovaných uvedla, že službu internetového volání aktivně využívá. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s operátorem Fayn.cz zavést pro své zákazníky internetové volání pod názvem Aukrofon,“ vysvětluje Michaela Papežová.
Veškeré služby internetového volání jsou obecně nazývány zkratkou VoIP (Voice over Internet Protocol). Zajímavé je, že ačkoliv službu Skype zná 80 % lidí, zkratka VoIP je naprosto neznámá pro 71 % dotazovaných.
Kolik průměrně utratíte za telefon/měsíčně? | |
200 – 500 korun | 41 % |
Méně než 200 korun | 23 % |
501 – 1 000 korun | 23 % |
Více než 1 000 korun | 13 % |