Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Zájem klientů UniCredit Bank o účty v cizí měně roste

UniCredit Bank zaznamenala v období před prázdninami nárůst zájmu o připojení debetních karet ke dvěma účtům. Nejčastěji mají klienti zájem vedle korunového účtu o běžný účet vedený v cizí měně, zejména v euru. Podíl platebních karet navázaných na dva běžné účty v různých měnách se v současné době pohybuje okolo 6,5 %.

„Mezi nejvýznamnější skupiny klientů, kteří využijí tuto možnost u platebních karet, patří klienti z firemního a small business segmentu, dále klienti, kteří mají pravidelné příjmy v cizí měně. Zejména před prázdninami a dovolenými vzrůstá zájem o tuto praktickou a oblíbenou službu i u klientů ze segmentu občanů,“ uvedl Leoš Pokorný, manažer kartového útvaru UniCredit Bank.

Hlavní výhodou napojení debetní karty vedle české koruny na další zahraniční měnu je především odstranění kurzového rizika. Pokud má klient korunový účet i účet v cizí měně vázaný k jedné debetní kartě, výše jeho transakce kartou není závislá na kurzu příslušné měny. „V praxi to znamená, že klientovi, který s eurovým účtem zaplatí jakoukoliv částku platební kartou například v Itálii, jsou veškeré eurové transakce účtovány v poměru 1:1 z eurového účtu. Pokud si naopak v ČR vybere z bankomatu, je transakce automaticky stržena z korunového účtu také v poměru 1:1, “ dodal Leoš Pokorný.

Zvýšený zájem klientů o připojení debetních karet ke dvěma účtům ovlivňuje rostoucí zájem o cestování do zahraničí související s blížícími se prázdninami a pozitivní vývoj české koruny vůči ostatním měnám. Významný vliv na zřízení více účtů k jedné debetní kartě má také možnost nulového poplatku za zahraniční výběry z bankomatů skupiny UniCredit. Poplatek za výběr z bankomatů skupiny UniCredit v zahraničí je stejný jako v České republice, což pro většinu klientů, kteří využívají některé z osobních kont UniCredit Bank znamená, že za výběr neplatí žádný poplatek.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí