V průběhu dubna se dočkal zprovoznění první tuzemský zákaznický portál Zárukomat.cz, jenž zpřístupní spotřebitelům možnost jednání o prodloužené záruce a pojistce pro pestrou paletu produktů. Nabízí se tak možnost sjednat online formou pojistnou ochranu naprosto kdykoliv, a to i zpětně, ještě před tím, než vyprší klasická záruční doba.
Za portálem stojí společnost Simplica, a.s., v jejímž čele stojí ředitel Tomáš Trnka.
Velmi nepříjemná osobní zkušenost zakladatele tu rozhodla
Autorem služby je Tomáš Trnka, který podle svých slov chtěl uvést na trh službu, která zpětně prodlouží záruku u mobilů, bílé techniky nebo vybavení do dílny, to vše nad rozsahem zákonné záruky. Předlohou byla i poměrně dosti záporná osobní zkušenost. Součástí nabídky Zárukomatu je možnost pojištění odcizení nebo náhodného poškození věci. Jde o nezávislý subjekt, jenž zdarma spojí zákazníka s konkrétní pojišťovnou. Jeho financování probíhá na základě smluvních odměn od dodavatelů. Exkluzivním partnerem Zárukomatu je třeba Allianz Assistance, služba, jež působí na trhu celou řadu let.